Ziua de 8 martie a adus în sfera dezbaterii creșterea calității serviciilor publice prin solidificarea capacității administrației publice locale, într-un mod eficient și adaptat la standardele moderne. Au fost luate în considerare două dintre cele mai importante categorii de servicii publice și anume: ordinea și siguranța publică, respective evidența populației.
În acest sens, domnul primar Toader Mugur Mihai a avut joi, 8 martie, o primă întâlnire cu experții Ministerului Dezvoltării Regionale și Administrației Publice, la sediul Primăriei Sectorului 2, unde au dezbătut “posibiliățile de îmbunătățire a metodologiei de elaborare a standardelor de calitate și de cost pentru cele două domenii” (sursa: www.ps2.ro). Întâlnirea s-a finalizat prin aderarea Primăriei Sectorului 2 la proiectul implementat de M.D.R.A.P., în colaborare cu Școala Națională de Studii Politice şi Administrative, cofinanțat de Uniunea Europeană din Fondul Social European, prin Programul Operațional Capacitate Administrativă 2014-2020 (P.O.C.A.).
P.O.C.A. urmărește crearea unei administrații publice moderne, care să dețină cunoștințele și aptitudinile necesare unei dezvoltări economice și sociale, prin intermediul unor investiții și reglementări de calitate, precum și prin competitivitatea serviciilor publice. Este important de reținut că, pentru a atinge nivelul de calitate scontat, în administrația public trebuie să existe resurse umane competente, gestionate și organizate corespunzător, care să emită și să execute procedure clare, concise și funcționale, dar nu în ultimul rând, un sistem de management eficient și transparent.
O regulă a managementului public care este imperios necesar a o cunoaște și a ține seama de ea atât funcționarii publici, cât și reprezentanții politicului din România, este aceea a asumării deciziilor și obiectivelor înscrise în proiecte, strategii sau în programele de guvernare. De exemplu, Primăria Sectorului 2 se “lăuda” că a dezvoltat cel mai mare program de reabilitare termică a blocurilor, activitate care, în condițiile neasumării pe deplin a responsabilităților ce le revin decidenților și executanților, poate genera conflicte puternice între cetățeni şi administrația publică locală, așa cum s-a întâmplat în 2016, când a fost anunțată ziua de 2 iunie ca fiind data de începere a programului de reabilitare, fapt ce nu s-a produs, provocând revolte ale reprezentanților asociațiilor de proprietari.
Caracterul pro-european și pro-valori europene rezultat în urma acestei întâlniri este evidențiat de implicarea Uniunii Europene în dezvoltarea sistemului administrației publice românești, care cofinanțează programul din Fondul Social European, contribuind la realizarea obiectivelor Strategiei Europa 2020.
Așadar, Primăria Sectorului 2 are șansa de a crește nivelul calității serviciilor oferite și de a se apropia în acest fel de cetățeni, ale căror nevoi defines obiectivul fundamental al administratiei publice, pe de o parte, dar și de a face un pas înainte în competiția dintre primăriile sectoarelor Capitalei, pe de altă parte. Va reuși?
Teodora P.
Be First to Comment