Cele 22 de companii municipale înființate de Gabriela Firea au mai bine de un an de la înființare și administrează în 2018 bugete de 1,2 miliarde de lei. Reprezintă, cu cei peste 8000 de angajați în total, unul dintre cei mai mari angajatori din România. Dau salarii mari, peste media pieței, dar activitatea lor e extrem de discretă. G4Media.ro analizează activitatea Companiei Municipale Sport Pentru Toți, firma care a organizat fiasco-ul de pe Arena Națională când mii de bucureșteni au huiduit-o pe Gabriela Firea la ceremonia de premiere a Simonei Halep.
Fișă tehnică: Compania Municipală Sport Pentru Toți (site oficial)
Data înființării: 2018
Buget (potrivit Hotărârii Consiliului General al Municipiului București):
Venituri estimate: 16.400.000 de lei
Cheltuieli estimate: 15.552. 110 lei
Cheltuieli cu personalul: 9.384.110 lei (60.33% din total)
Salariul mediu: 6542.80 lei
Angajați: 108, din care 12 funcții de conducere
Conducere: Director general este Cezar Stancu, iar din Consiliul de Administrație fac parte Gabriela Szabo (președinte), Daniel Calota, Cristian Petrescu, Alina Laufer, Mihaela Netolitzchi și Robertino Penciu. de remarcat că Alina Laufer este soția lui Ilan Laufer, fostul ministru al Mediului de Afaceri în guvernul Tudose, și nu are în CV nici o calificare sau expriență legată de domeniul sportiv.
Scopul companiei:
Actul de înființare al companiei stabilește că principal obiect de funcționare “activități ale bazelor sportive.” Regulamentul intern al companiei, publicat pe site-ul societății, detaliază ce înseamnă asta:
1. exploatarea instalațiilor destinate evenimentelor sportive desfășurate în sală sau în aer liber:
– stadioane de fotbal, hockey, cricket, rugby
– piste pentru cursele de automobile, câini, cai
– bazine de înot și stadioane
– stadioane de atletism
– arene și stadioane pentru sporturi de iarnă
– arene de hochei pe gheață
– arene de box
– terenuri de golf
– piste de popice
2. organizarea activităților sportive în săli sau în aer liber, pentru profesioniști sau amatori, de către întreprinzatori care dispun de instalații proprii
Ca obiecte secundare de activitate, actul de organizare stabilește activități ale cluburilor de fitness, ale cluburilor sportive, organizarea de activități recreative și închirierea de bunuri și imobile.
Cum sunt cheltuiți banii
1. Cea mai mare parte din cheltuieli se duc pe salarii
9.384.110 lei din cei 15.552.110 lei pe care și i-a trecut compania în bugetul prognozat pe anul 2018, adică 60,33% din total, merg în salarii, plata de bonusuri și în contractele de mandate ale administratorilor. Societatea are 108 angajați, conform organigramei și un câștig mediu salarial de 6542,80 de lei.
Compania are prevăzută în schemă nu mai puțin de 12 funcții de conducere. Adică în medie, câte un conducător la 9 angajați.
2. Cafetiere, televizoare, cursuri de perfecționare, prioritatea directorilor
Pentru restul de activități rămân 6.168.000 de lei. Din aceștia, 1.800.000 ar merge la investiții, restul pentru organizarea de evenimente și dotări. De la începutul anului, Compania Municipală Sport Pentru Toți nu a organizat nicio licitație, toate achizițiile, aproximativ 200, sunt directe.
În primele trei luni, singurele cumpărături au fost obiecte de mobilier, calculatoare sau electronice. Pe 20 martie, prima achiziție înregistrată în site-ul de achiziții publice este un frigider de tip minibar clasa A+ cu o capacitate de 67 de litri, de 288.32 lei. Tot atunci comandă un televizor cu diagonala de 138 de cm, ceva mai scump – 1382 de lei. O lună mai târziu, pe 11.04.018, mai cumpără un frigider. În aceeași zi, cumpără și două expresoare de cafea, unul de 319 lei, celălalt, mai performant, de 1470 de lei.
3. 8 luni, doar trei evenimente
În opt luni de activitate, nu există date publice asupra stadioanelor de fotbal, hockey, cricket, rugby sau piste pentru cursele de automobile, cai, câini, bazine de înot sau arene pentru sporturi de iarnă pe care le-ar fi administrat sau construit Compania Municipală Sport Pentru Toți. Nici date că firma primăriei ar fi început construcția vreunei facilități pentru bucureșteni.
Singurele evenimente pe care compania le prezintă sunt:
A. Primirea Simonei Halep la Arena Națională, după câștigarea Roland Garros-ului.
Pagina de FB a companiei contabiliza succesul evenimentului: “În mai puțin de 24 de ore, Primăria Capitalei și Compania Municipală Sport Pentru Toți au reușit să organizeze mega evenimentul de primire a marii campioane, Simona Halep, după câștigarea turneului de tenis de la Roland Garros. Într-un cadru emoționant, cu peste 15.000 de oameni, Primarul General, Gabriela Firea, a acordat cheia Municipiului București, pentru cetățeanul de onoare, Simona Halep”.
În realitate, “cadrul emoționant” al celor 15000 de spectatori s-a dovedit un fiasco pentru primarul Capitalei, care a plecat din arenă în huiduielile celor prezenți.
Pentru cele câteva minute de proiecție pe ecranul montat pe stadion, compania a plătit, conform site-ului de achiziții publice, 20.000 de lei.
B. Organizarea Turneului Final Four al Ligii Campionilor la Volei Feminin, eveniment pentru care s-au plătit 300.000 de euro
C. “Cupa mondială vine și la tine”, evenimentul-etalon al companiei
Studiu de caz: “Cupa mondială vine și la tine”, distracție de 100.000 de euro, pentru câteva sute de bucureșteni, cu filme de prezentare, tun de confetti, pază specializată și evantaie personalizate
“Cupa mondială vine și la tine” este evenimentul-etalon pentru activitatea Companiei Municipale Sport Pentru Toți. Este singurul care apare pe site-ul companiei, iar pagina de FB i-a rezervat mai multe postări. Oficial, “Cupa mondială vine și la tine” era un eveniment organizat în perioada Campionatului Mondial de Fotbal care avea două component. Pe de o parte, Municipalitatea monta un ecran mare pe care bucureștenii puteau urmări toate partidele din Campionatul Mondial de Fotbal. Pe de cealaltă parte, Compania Municipală Sport Pentru Toți organiza un campionat de fotbal paralel pentru bucureșteni. Echipe de câte 5+1 bărbați, care reprezentau diverse națiuni înscrise în Campionatul Mondial Oficial concurau pentru cupe și medalii. Condiția pentru înscriere era ca doritorii să aibă peste 14 ani, să nu fie legitimați la vreun club de fotbal din ligile 1-4 și, cel mai important, să aibă buletin de București.
Competiția urma să se desfășoare în paralele cu cea oficială din Rusia, dar, pentru că numărul doritorilor a fost mic, debutul ei fost amânat cu o săptămână. Chiar și după încheierea evenimentului, pe site-ul special dedicat competiției, erau echipe care nu reușiseră să atragă numărul suficient de participanți.
În ciuda interesului scăzut, compania investește peste 100.000 de euro pentru eveniment: evantaie personalizate, mape de prezentare, banner, gazon artificial, tun confetti, 300 de tricouri polo pentru participant, cupe și medalii, animatori.
Cele mai mari cheltuieli sunt pentru serviciile pe pază: compania are nevoie de nu mai puțin de două firme pentru buna asigurare a evenimentului – 36.432 de lei merg la compania Scorseze Reaction SRL, pentru supraveghere în perioada 22 iunie – 15 iulie ora 19.00 și 38016 lei la compania Woodstock Guard System pentru închirierea a 6 agenți pe zi, timp de 12 ore zilnic, pentru 32 de zile.
120.000 de lei au mers la firma Ronyn World Events pentru organizarea evenimentului. Conform ofertei publicate pe site-ul de achiziții publice, firma punea la dispoziția primăriei: corturi pentru evenimente, cabine foto, jocuri recreative, console gaming, face-paiting, mimi, magicieni, activități sportive, concursuri și competiții.
Și acest contract este dublat pe parte de animatori. Cu câteva zile înainte de finalizarea evenimentului, Compania Municipală mai încheie un contract de 5400 de lei pentru costume animatori.
Serviciile medicale pe perioada evenimentului au costat 42.000 de lei și au mers la Centrul Medical Nicomed SRL, iar pachetul video-audio și de lumini pentru proiecția Campionatului mondial de fotbal a fost asigurat de Loud Music Enterteinment SRL pentru 129.000 de lei.
Clipurile video care nu există
Cel mai interesant contract legat de evenimentul “Cupa mondială vine și la tine” este legat de “producția și post-producția de spoturi tv și de radio” pentru eveniment. Oferta publică este publicat pe site-ul de licitații publice pe 12 iulie la ora 22.16 minute. A doua zi, la 11.27 este făcută oferta din partea firmei Bivolul Advertising SRL, ofertă acceptată de autoritatea publică la 11.46, în aceeași zi.
Conform înțelegerii, firma urma să aibă patru zile de filmare, deși evenimentul se termina pe 15 iulie, adică după două zile, și trebuia să realizeze un film de prezentare a evenimentului de 20 de minute, un spot de prezentare de 30 de secunde cu cele mai frumoase cadre și o ședințe foto. Site-ul de licitații spune că materialele trebuiau predate în 15 zile.
Deși termenul este depășit de multă vreme, până la această ora, compania nu a publicat niciunde spotul TV.
Firma Bivolul Advertising SRL este cunoscută pentru contracte de prestări servicii cu Primăria Mangalia pentru promovarea turismului sau cu Televiziunea Română.
Pe pagina de FB a companiei ultimul clip publicitar postat este bilanțul de doi ani al primarului Gabriela Firea în care spune ce va face pentru sportul bucureștean.
De-abia pe 23 august 2018, la mai bine de un an de la înfiinţare, Compania Municipală Sport Pentru Toți va primi patrimoniul pe care ar trebui să îl administreze. E vorba despre 12 terenuri de basket, mini-golf, skate-park, tenis sau fotbal situate în Parcul Tineretului, Izvor, Circului, Complexul Sportiv Lia Manoliu. Taxele percepute pentru închirierea cu ora variază între 40 de lei şi 130 de lei, în funcţie de sportul practicat şi durata perioadei contractuale.
sursa foto: localbranding.ro
Comments are closed.