Traficul din București reprezintă una dintre cele mai mari provocări pentru locuitorii capitalei, iar situația pare să se agraveze pe măsură ce orașul continuă să crească și să atragă un număr din ce în ce mai mare de autoturisme. O analiză detaliată a Planului de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD), aflat în curs de actualizare, scoate la iveală cifre alarmante care subliniază cauzele profunde ale ambuteiajelor și întârzierilor cotidiene. Una dintre cele mai relevante statistici este durata medie de deplasare în oraș, care a ajuns la 37 de minute. Acest timp este o reflecție directă a problemelor de mobilitate care sufocă rețeaua stradală a capitalei.
Un factor major care contribuie la această situație este indicele de motorizare extrem de ridicat din București. În prezent, există peste 700 de autoturisme la 1.000 de locuitori, ceea ce exercită o presiune uriașă asupra infrastructurii rutiere, deja supusă unor sincope și insuficient modernizată pentru a face față cerințelor actuale. Această densitate a vehiculelor are efecte dezastruoase asupra fluidității traficului, fiecare stradă fiind suprasaturată la orele de vârf.
De asemenea, cercetările care stau la baza PMUD evidențiază faptul că problemele nu se limitează doar la străzile din interiorul orașului, ci afectează și drumurile din Ilfov. Doar 40% dintre drumurile județene din această zonă, menite să preia din fluxul de trafic spre și dinspre București, sunt modernizate. Această situație face ca traficul să fie congestionat și pe arterele principale de acces în capitală, precum și pe inelele rutiere. O altă problemă majoră o reprezintă Centura Capitalei, care este subdimensionată și nu poate face față traficului intens.
Mai mult decât atât, datele PMUD relevă că doar 27% din mijloacele de transport în comun din București erau, în 2023, în categoria „zero emisii”, ceea ce contribuie nu doar la congestie, ci și la problemele de poluare din oraș. Deși este planificat ca până în 2030 acest procent să ajungă la 80%, până atunci cetățenii vor trebui să se confrunte în continuare cu un transport în comun ineficient și cu un număr ridicat de autoturisme personale pe străzi.
Bucureștiul suferă de o infrastructură insuficientă, inelele rutiere sunt incomplete, iar drumurile existente nu sunt capabile să preia volumul imens de trafic generat de numărul mare de autovehicule. În timp ce autoritățile încearcă să găsească soluții durabile pentru a reduce blocajele și timpul petrecut în trafic, locuitorii se confruntă zilnic cu provocarea de a parcurge distanțe relativ scurte în timpuri foarte lungi.
În concluzie, timpul pierdut pentru o deplasare prin oraș reflectă un sistem de transport sub presiune, care necesită investiții urgente și soluții eficiente. Actualizarea PMUD este esențială pentru a crea un plan de acțiune care să adreseze aceste probleme structurale și să îmbunătățească calitatea vieții pentru locuitorii capitalei.
sursa: buletin.de
sursa foto: static.automarket.ro
Comments are closed.