Press "Enter" to skip to content

Cum se împarte bugetul Capitalei: Nicușor Dan râvnește la cea mai mare felie din bugetul Capitalei

HTML Image as link
Qries

Primarul general al Capitalei, Nicușor Dan, a prezentat recent modul de alocare a bugetului în București, folosind o metaforă sugestivă: o pizza din care toate sectoarele se înfruptă, în timp ce Primăria Generală rămâne să achite nota de plată. Aceasta ilustrează modul inechitabil în care sunt distribuiți banii orașului, susținând că fondurile sunt alocate disproporționat între primăriile de sector și administrația centrală.

Banii orașului: O distribuție inechitabilă

Într-un mesaj publicat pe Facebook, Nicușor Dan a explicat că la ora actuală, primăriile de sector beneficiază de mai multe fonduri decât Primăria Generală, în ciuda faptului că aceasta din urmă are responsabilități mai complexe și extinse. Deși Primăria Capitalei este însărcinată cu investiții esențiale în infrastructura urbană și administrarea generală a orașului, fondurile de care dispune sunt insuficiente.

Declarație: „Banii orașului nu sunt distribuiți echitabil. Primăriile de sector primesc mai mulți bani decât Primăria Generală, deși aceasta are mai multe responsabilități,” a subliniat primarul Capitalei.

Conform afirmațiilor sale, Nicușor Dan consideră că o redistribuire corectă a bugetului ar fi necesară pentru a sprijini proiectele de investiții majore din București.

Referendumul local din 24 Noiembrie 2024: Bucureștenii sunt chemați să-și exprime opinia

În data de 24 noiembrie 2024, odată cu primul tur al alegerilor prezidențiale, bucureștenii vor fi invitați să răspundă la trei întrebări printr-un referendum local. Obiectivul acestuia este de a afla dacă locuitorii sunt de acord cu anumite schimbări propuse de Primăria Generală. Întrebările vizează trei aspecte esențiale ale administrației și distribuției fondurilor:

  1. Repartizarea veniturilor și taxelor locale
    ⁠Sunteți de acord ca repartizarea între Primăria Municipiului București și Primăriile de Sector a impozitelor pe venit și a taxelor și impozitelor locale colectate de la bucureșteni să fie aprobată de către Consiliul General al Municipiului București?
  2. Emiterea autorizațiilor de construire
    ⁠Sunteți de acord ca Primarul General al Municipiului București să emită autorizațiile de construire pe întreg teritoriul administrativ al orașului?
  3. Program de educație pentru sănătate și prevenire a consumului de droguri
    Sunteți de acord ca Primăria Municipiului București să finanțeze și să implementeze un program de educație pentru sănătate și prevenire a consumului de droguri în toate școlile din București?

Prin aceste întrebări, Primăria Capitalei dorește să consolideze controlul asupra administrării orașului și să implementeze un sistem de distribuire a fondurilor mai echitabil.

Pașii organizatorici: Pregătirea pentru referendum

Pentru organizarea corespunzătoare a referendumului, Primăria Capitalei a stabilit un program calendaristic detaliat. Printre etapele cheie se numără:

  • 12 noiembrie 2024 – Se stabilesc condițiile de tipărire a buletinelor de vot, conform Autorității Electorale Permanente.
  • 19 noiembrie 2024 – Imprimarea buletinelor de vot pentru referendumul local, de către Regia Autonomă „Monitorul Oficial”.
  • 21 noiembrie 2024 – Întocmirea și tipărirea listelor electorale permanente pentru referendumul local, sarcină îndeplinită de primarii sectoarelor din București.

Sursa foto: Captură video

More from Din BucureștiMore posts in Din București »

Comments are closed.

HTML Image as link
Qries