București – Proiectul de consolidare a Podului Grant se confruntă cu dificultăți semnificative legate de plăți, în ciuda progreselor tehnice. Constructorul, care a efectuat lucrări substanțiale și are în continuare sarcini importante de îndeplinit înainte de finalizarea proiectului, se confruntă cu imposibilitatea de a fi remunerat din cauza unor obstacole procedurale.
Primarul General, Nicușor Dan, recunoaște că fondurile sunt disponibile, dar o ordonanță restrictivă împiedică efectuarea plăților necesare. Prin urmare, Primarul face apel la înțelegerea și bunăvoința constructorului în această situație nefericită.
„Vrem să… sperăm să avem îngăduința constructorului. Afectează, exact pe această lucrare de investiție, ordonanța spune că noi putem să plătim, în lunile noiembrie și decembrie, media lunilor ianuarie – septembrie. În ianuarie – septembrie nu s-a facturat pe această lucrare. S-a facturat 1 milion, în octombrie și urmează să vină, e în curs de analiză o factură de 9 milioane de lei. Deci, noi, neavând plăți făcute, în ianuarie – septembrie, nu o să putem să plătim, conform Ordonanței, aceste lucrări, în noiembrie și decembrie. Banii sunt în cont și toată lumea știe că suntem serioși și că putem să-i plătim, imediat ce o să aprobăm bugetul pe anul viitor,” a explicat Nicuşor Dan, în timpul unei vizite la șantierul de la Podul Grant.
Nicușor Dan își pune speranța în înțelegerea constructorului, date fiind complicațiile generate de o ordonanță care stipulează că bugetul Primăriei Municipiului București este de regulă aprobat de Consiliul General al Municipiului București în luna martie. Până la aprobarea bugetului, plățile către furnizorii de lucrări și servicii nu pot fi efectuate. Acest lucru înseamnă că lucrările de consolidare demarate recent la Podul Grant nu vor putea fi remunerate în noiembrie, decembrie sau în primele luni ale anului următor.
În aceste condiții, constructorul este pus în situația de a continua lucrările fără compensație timp de patru luni. Aceasta plasează bucureștenii într-o situație vulnerabilă, depinzând de voința constructorului de a continua lucrările în absența unei remunerații.
Pe plan tehnic, constructorul a descoperit sub calea de rulare un strat neașteptat de ciment de circa 5 centimetri grosime, datând din reabilitarea din anul 2000. Această descoperire implică o muncă suplimentară de înlăturare a stratului înainte de a continua cu consolidarea partea superioară a pasajului și refacerea hidroizolației.
Dată fiind complexitatea lucrărilor și întârzierile în finanțare, Primarul Nicușor Dan rămâne optimist, sperând ca traficul pe Podul Grant să fie restabilit în martie 2024, conform ultimelor estimări. Totuși, situația financiară actuală ar putea aduce noi provocări în calea acestui obiectiv.
sursa: puterea.ro
Comments are closed.