Potrivit șoferilor, șinele de tramvai sunt un adevarat pericol public. Ele sunt rupte și ieșite.
Deși ele nu au mai fost reabilitate și angajații STB (fostul Ratb) spun că nu au fost alocate fonduri pentru acest tip de reparații, Primăria Capitalei spune că a alocat sume considerabile: două milioane de lei in 2017, echivalentul sumei alocate pentru un concert din zecile organizate de Municipalitate.
“Reamintim faptul că modernizările de linii de tramvai sunt lucrări complexe, executate pe domeniul public, care sunt suportate de Primăria Capitalei, prin alocații bugetare ale Consiliului General al Municipiului București că lucrări de investiții. Astfel, STB SĂ (fosta RATB) asigura în prezent doar lucrări de reparație și mentenanță și nu reabilitează/modernizează linii de tramvai. În anul 2017, pentru întreținerea căii de rulare a tramvaielor STB a cheltuit circa 2.6 milioane lei, respectiv pentru materiale necesare asigurării mentenanței. Nivelul cheltuielilor aferente reparațiilor caii de rulare a tramvaielor (materiale, piese de schimb), înregistrat în perioada ianuarie – septembrie 2018, este de 2.2 milioane lei”, sustin reprezentantii Primariei Capitalei.
Ce sustine ca face Primāria Capitalei:
Reabilitarea liniilor de tramvai
Primăria Municipiului București a finalizat în ultimii doi ani mai multe lucrări mari de infrastructură, prin care s-au modernizat mai multe bulevarde din Capitală. Totodată, lucrările au presupus și reabilitarea liniilor de tramvai astfel:
– B-dul Liviu Rebreanu – reabilitare sistem rutier şi linii tramvai – lungime 2,78 km (cale dublă tramvai)
– Şoseaua Iancului – reabilitare sistem rutier şi linii tramvai – lungime 2,5 km (cale dublă tramvai)
– Şoseaua Pantelimon – reabilitare sistem rutier şi linii tramvai – lungime 6,51 km (cale dublă tramvai)
-B-dul Aerogării – reabilitare sistem rutier şi linii tramvai – lungime 5,24 km (cale dublă tramvai)
De asemenea, Primăria Municipiului București are fonduri alocate în planul de investiții 2018-2019 pentru obiective noi care includ reabilitarea atât a sistemului rutier, cât și a liniilor de tramvai, astfel:
-Penetrație Prelungirea Ghencea – Domnești și Supralargire Bulevardul Ghencea între Str. Brașov și Terminal Tramvai 41 (linie de tramvai în zona mediană);
-Reabilitare sistem rutier și linie de tramvai Dimitrie Pompei și străpungere Barbu Văcărescu;
– Reabilitare sistem rutier B-dul G-ral Vasile Milea;
– Obiectivul 5 Nod Chitila – Închidere inel median;
-Reabilitare B-dul Basarabia (între Sos. Mihai Bravu și Sos. Dudești Pantelimon);
-Supralargire Calea Călărași – B-dul C. Coposu (str. Sfânta Vineri – Sos. Mihai Bravu);
Totodată, Primăria Municipiului București are cuprins în “Programul de Achiziționare Tramvaie și echipamente necesare îmbunătățirii transportului public de călători în perioada 2018 -2023” și investiții complementare după cum urmează:
– linia de tramvai 1 și 10 – modernizare linie de tramvai pe b-dul General Vasile Milea de la intersecția cu b-dul Timișoara până în dreptul intrării în benzinăria OMV – Lungime 1,1 km (cale dublă tramvai)
– linia de tramvai 40 – modernizare linie de tramvai – lungime 37,6 km (cale dublă tramvai)
– linia de tramvai 55 – modernizare linie de tramvai între b-dul Pache Protopopescu – str. Traian -lungime 12,8 km (cale dublă tramvai)
foto: Epoch Times
Comments are closed.