În cadrul ședinței extraordinare de Consiliu General al Primăriei Capitalei, doamna Firea a expus motivele pentru care proiectul de lărgire a centurei Capitalei la patru benzi, nu a cunoscut încă finalitatea.
Conflictul dintre edilul capitalei și conducera partidului din care face parte, a scos la iveală nepăsarea și nesimțirea unor instituții aflate sub autoritatea guvernului, astfel aflăm că după 27 de ani, lucrările sunt finalizate într-un procent de 37%, doar 28 km din fabuloasa distanță de 74 km (patetic!).
Consilierii generali, prin vocea opoziției, in special P.N.L , au avut poziții ferme cu privire la ritmul lent cu care se lucrează, aceștia au votat în cadrul ședintelor anterioare transferarea proiectului aflat sub autoritatea C.N.A.I.R. respectiv a ministrului Transporturilor către Primăria Capitalei. Sarcina de a prezenta solicitarea la care s-a adăugat și decizia Consiliului General i-a revenit doamnei Firea.
Pierderea de fonduri europene ar fi unul dintre motivele pentru care aceast transfer nu este posibil. (FALS).
O asemenea minciună nu a fost acceptată de PMB. În acest sens primarul Capitalei s-a deplasat Bruxelles pentru a eventuale clarificări, de unde cu stupoare află că guvernul României prin C.N.A.I.R nu a făcut niciun demers, pentru a obține fondurile mai sus menționate. Altfel spus, ele nu există. Ba mai mult, fondurile nu pot fi obținute pentru că centura nu are cadastru și nu este intabulată.
Cum poți să pierzi ceva ce nu ai? Cum?
Primăria municipiului București în baza acordului de colaborare pe care-l are cu C.N.A.I.R. a oferit sprijin pentru ca această problemă să fie soluționată cât mai rapid.
Trecem peste posibilile situații de interes ale unora și aflăm din spusele edilului că un al doilea motiv pentru care decizia C.G.M.B nu poate fi aplicată, stă în imposibilitatea transferării contractelor aflate în derulare sau a licitațiilor.
Cum miniciuna are picioare scurte această ”dezinformare” avea sa fie desființată de expertiza juridică a PMB care, prin ”Divizarea asimetrică” a oferit un răspuns și acestei chestiuni ridicate de C.N.A.I.R.
Acest tip de diviziune asimetrică este folosită în cadrul firmelor cu răspuundere limitată fără niciun fel de impediment, sub autoritatea legii 31/1990.
Nesimțirea și minciuna nu se oprește aici. Apare și o a treia motivație formulată de C.N.A.I.R.
Cum centura ocolitoare a Capitalei se află într-un alt județ (Ilfov), nu există posibilitatea juridică prin care municipiul București să administreze o suprafață aflată pe raza altui județ. O afirmație lipsită de adevăr și de sens, în condițiile în care atât stația de epurare Glina cât și palatele Brâncovenești administrate de PMB se află pe raza județului Ilfov.
Afirmație falsă demontată din nou cu ajutorul legii, legea 213 din 17 noiembrie 1998 :
” orice primărie poate să dețină și în proprietate și administrație terenuri și alte bunuri aflate pe raza altui județ”.
Toate aceste puncte de vedere exprimate de către C.N.A.I.R nu fac nimic altceva decât să-și bată joc de siguranța participanților la trafic, nepăsarea și lipsa de profeionalism a acestora are ca efect propulsarea României printre primele locuri în Europa, cu cele mai multe victime datorită accidentelor rutiere.
Pe principiul mai bine mai târziu decât niciodată, salutăm poziția fermă a Doamnei Firea referitor la stadiul lucrărilor de lărgire a centurii capitalei, dar tot odată ne întrebăm de ce a fost nevoie ca un conflict între domnia sa și conducerea partidului de guvernamânt, pentru ca toate aceste ecsrocherii să fie devoalate?
De ce nu sprijină consilierii generali în demersul acestora de a crea bunăstare tuturor cetățenilor Capitalei?
De ce optează pentru discursuri și măsuri populiste, favorizând o anumită clasă socială? Doar pensionarii votează? Restul contribuabililor nu se ridică la standardele domniei sale?
Sperăm ca doamna Firea să revină cu picioarele pe pământ și să lucreze în beneficiul cetățenilor și nu a partidului.
Comments are closed.