Press "Enter" to skip to content

O căruță, cu tot cu cal, oprită în apropierea unui supermarket din București

HTML Image as link
Qries

Un eveniment neobișnuit a atras atenția clienților unui magazin Kaufland din București: un căruțaș și-a parcat căruța, împreună cu calul, în apropierea supermarketului, pentru a-și rezolva cumpărăturile. Imaginea a stârnit atât zâmbete, cât și întrebări legate de legalitatea acestei situații, întrucât vehiculele cu tracțiune animală sunt rar văzute în mediul urban, în special în marile orașe precum Capitala.

Prezența unei căruțe în acest context urban nu este doar un fapt pitoresc, ci ridică și problema respectării legislației rutiere în vigoare. În România, circulația vehiculelor cu tracțiune animală pe drumurile publice este reglementată de Hotărârea de Guvern 1391/2006. Aceasta stabilește regulile pentru folosirea vehiculelor de acest tip, precum și restricțiile impuse acestora, în vederea asigurării siguranței tuturor participanților la trafic.

Conform Articolului 164 din Hotărârea de Guvern 1391/2006, vehiculele cu tracțiune animală au permisiunea de a circula pe drumurile publice doar în anumite condiții. Una dintre aceste condiții este faptul că, pe drumurile unde accesul le este permis, căruțele trebuie să fie conduse pe acostament sau, dacă acesta nu există, cât mai aproape de marginea din dreapta a părții carosabile. Această regulă are scopul de a evita blocarea traficului și de a preveni posibilele accidente. În contextul urban aglomerat, precum cel din București, respectarea acestei prevederi este dificilă și necesită o atenție sporită atât din partea căruțașilor, cât și a celorlalți participanți la trafic.

Sursa foto: Facebook/ Ai parcat ca un bou București – A. I.

Mai mult decât atât, legislația impune restricții stricte privind circulația vehiculelor cu tracțiune animală în anumite zone. Pe autostrăzi, acestea au accesul interzis, alături de animale și de vehiculele trase sau împinse cu mâna. Acest lucru este necesar pentru a menține siguranța pe aceste drumuri, având în vedere viteza mare de deplasare a celorlalte vehicule și riscul crescut de accidente. În plus, accesul vehiculelor cu tracțiune animală este interzis și pe drumurile naționale, în municipii sau pe drumurile semnalizate cu indicatoare care interzic acest tip de trafic.

În orașele mari, precum București, această interdicție are rolul de a fluidiza traficul și de a preveni eventualele blocaje. Prezența unei căruțe în apropierea unui supermarket din Capitală ridică astfel problema dacă această situație s-a încadrat sau nu în prevederile legale. Dacă există indicatoare care interzic accesul vehiculelor cu tracțiune animală în zona respectivă, atunci căruțașul s-ar putea afla în afara legii.

Pe de altă parte, chiar și în situațiile în care accesul vehiculelor cu tracțiune animală este permis, legislația prevede că acestea trebuie să fie însoțite de un conducător și echipate corespunzător. Vehiculele cu tracțiune animală trebuie să fie dotate cu mijloace de iluminare și dispozitive reflectorizant-fluorescente pentru a fi vizibile pe drumurile publice, mai ales pe timpul nopții sau în condiții de vizibilitate redusă. Aceste prevederi au scopul de a preveni accidentele și de a asigura o circulație în siguranță pentru toți participanții la trafic.

Evenimentul de astăzi din București pune în lumină o realitate care, deși pare anacronică în peisajul urban modern, este încă prezentă în multe zone ale țării. Căruțele cu tracțiune animală sunt un mijloc de transport tradițional, folosit încă în numeroase regiuni rurale pentru diverse activități, de la transportul mărfurilor până la munca agricolă. Totuși, în mediul urban, și mai ales în orașele mari, cum este Capitala, aceste vehicule sunt din ce în ce mai rare și adesea privite ca o anomalie în peisajul modern al traficului intens.

Situația ridică, de asemenea, întrebări despre adaptarea și integrarea acestor mijloace de transport în normele și infrastructura urbană actuală. Deși legislația permite, în anumite condiții, circulația vehiculelor cu tracțiune animală pe drumurile publice, aplicarea acestor reguli în mediul urban este dificilă. Traficul intens, infrastructura specifică și ritmul rapid al vieții urbane fac ca prezența căruțelor să fie percepută ca o sursă de disconfort sau chiar pericol.

 Sursa foto: Facebook/ Ai parcat ca un bou București/ Alexandra I.

HTML Image as link
Qries
More from Din BucureștiMore posts in Din București »

Comments are closed.

HTML Image as link
Qries